top of page
Ara
  • Mamamoo Turkey

Solar News1 Röportajı

  • Soru: Bize kendini tanıt lütfen.

SOLAR: Ben Mamamoo'nun lideri ve vokalisti, do re mi fa sol la— Solar.

  • Soru: Neden lider seçildin?

SOLAR: En büyüğüm diye. (gülüyor) Doğal olarak oldum sanırım. Açıkçası endişeliydim bu konuda. İlk defa lider olduğum için ne yapmam gerektiğini bilmiyordum. Başlarda kafam çok karışıktı.

  • Soru: Nasıl bir lidersin sence?

SOLAR: Başta biraz sıkıydım ama şimdi arkadaş gibi bir lider olmaya çalışıyorum. En büyükleri olduğum için üyeler benimle konuşmayı zor buluyor olabilirler diye düşünerek onlara rahat yaklaşmaya çalışıyorum. Liderim diye sert olmaktansa rahat olmaya çalışıyorum. Öylesini seviyorum.

  • Soru: Liderlik pozisyonu külfetli mi? Omuzlarındaki yük ağır gibi.

SOLAR: Lider olduğum için değil de en büyük abla olduğum için baskı hissediyorum. Ailemin en küçüğü olduğum için hiç ablalık yapmamıştım. Ilk defa MAMAMOO'da abla olmam gerekiyordu. Başlarda zor geldi, panikledim. En çok kararları vermek zorladı beni. Bir büyüğe danışmak istiyordum ama yapamıyordum. Kafa karıştırıcıydı da aynı zamanda. Şimdi üyelerle çok zaman geçirdik ve yaşıt gibi olduk, promosyonlarda eğleniyoruz.

  • Soru: Üyelerle uzun uzun fikir alışverişi yaptığınız oluyordur. Bir lider olarak nasıl orta yolu buluyorsun?

SOLAR: Bir sorun olunca lider olarak fikrimi ortaya koymak yerine tüm üyelerin fikirlerini dinleyip sonra onların temsilciliğini yaparak ortak fikirde karar kılıyorum. Ama artık üyeleri tanıdığım için önceden "Şöyle yapsak nasıl olur?"diye soruyorum. Daha verimli değil mi? (gülüyor) Tabii o durumda da farklı görüşler ortaya çıkarsa konuşuyoruz.

  • Soru: Grup halinde promosyon yaparken tartışma çıkması kaçınılmaz değil mi?

SOLAR: Ayrı yaşayıp sonradan grup olarak birleştiğimiz için uyuşmayan bazı şeyler oluyor. Başta kavga edip sinirleniyorduk ama beraber uzun zaman geçirdikten sonra birbirimizin karakterini anlamaya başladık. Birbirimizi daha iyi anlamaya başladık böylece. Yüz ifadelerimizden bile anlıyoruz birbirimizi. (gülüyor) Zamanla çatıştığımız konular kendiliğinden kayboldu, tartışmalar da öyle.

  • Soru: Bir sorunun olduğunda özellikle ona danıştığın bir üye var mı?

SOLAR: Yaşadığım zorlukları üyelerimle pek paylaşmıyorum. Bir şeylere yalnız başıma kafa yorarım genelde. Sadece üyelerle de ilgili değil, kendi iç dünyamı insanlara pek yansıtan bir karaktere sahip değilim. Üyelerim bunu bildiklerinden zaman zaman "Bize de söyle." diyorlar ama kolay değil. Geçenlerde Hwasa bir radyo programında bana "Çektiğin zorlukları biliyoruz." dedi ve ağladım. Onu duyunca boğazım düğümlendi, gözlerim doldu. Bildikleri için minnettarım onlara.

  • Soru: MAMAMOO neredeyse 6. yılına yaklaştı. Geriye dönüp bakınca en çok aklında kalan anın nedir?

SOLAR: İlk kez birincilik aldığımız zamanı hatırlıyorum. Stajyerlikten beri yaşadığım zorlukları hatırlayıp duygulanmıştım. İlk solo konserimiz de anlamlıydı. Hep konser vermek istediğinizi söylüyorduk. Moomooları karşımızda Moobonglannı sallarken görünce şarkı söyleyemeyecek kadar duygulanmıştım. Bazı anlarda çok sıkıntı çektiğimiz oldu. Pratik yapmanın zor olduğu zamanlar, mental olarak ağır gelen şeyler oldu. Ama iyi hatıralar daha fazla olduğu için hepimiz güzelce geçirdik.

  • Soru: Çıkış sonrası dinlemeden sürekli koştunuz. Senin itici gücün neydi?

SOLAR: Üyelerim. Negatif yönleri hep telafi edebildim çünkü üyelerim benimleydi. Sayelerinde 6 yıl boyunca aktif olabildim. Fanlarım olmadan da bunu yapabileceğimi sanmıyorum. Minnet dolu 6 yıl boyunca bu işi yapabilmenin sebebi onların desteği ve ilgisi oldu.

  • Soru: MAMAMOO üyeleri senin için ne ifade ediyor?

SOLAR: Byulie bana öğüt verir bir sürü. Bazen abla gibi olur, onun lafını dinlerim. Hep bana ilgi gösteren birisi de aynı zamanda. Wheein konuşkan bir tip değil ama ondan da mental olarak oldukça destek alıyorum. Sessizce işini iyi beceren birisidir, o yüzden ona bir şey söylediğimde hepsini anlayıp beni takip eder. Hwasa çok düşünceli ve iyi kalplidir. Yaşlansam da uzun zaman boyunca arkadaşım kalacak bir yolda, gibi benim için. Böyle şeyleri utanç verici bulduğumuz için pek söylemiyoruz ama bayılıyorum onlara.










- Mamamoo Turkey

48 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page