top of page
Ara
  • Mamamoo Turkey

[20102019] Hwasa VOGUE Röportajı

. . . HWASA: Gözlerim. Eskiden gözlerimin şeklini sevmezdim. Bir gün geldi, gözlerimi

sevmeye başladım. Bakışlarım, özellikle göz makyajımı silince 180 derece bakışlarımın

değişimi.


VOGUE: Öte yandan eksik olduğunu düşündüğün bir kısmı var mı vücudunun?

HWASA: Şey, dudaklarım.

VOGUE: Yok artık!

HWASA: Biraz ince gibiler. O yüzden hep çerçeve yapıyorum ruj sürerken. Dolgun

dursun diye. Kompleksimin böyle üstesinden geliyorum.


VOGUE: Marka itibar sıralamasında birinci oldun. Sırrın ne?

HWASA: Özellikle bu soruda biraz kararsız kaldım. Üzerinde düşündüm o yüzden,

şanslı olduğumda karar kıldım. Hep içten, samimi duygularla şarkı söylemeye gayret

ederim. Aksi takdirde kendini beğenmiş olursunuz çünkü (gülüyor). Gördüğünüz

imajım güçlü ve kibirli geliyor ama bence insanlar sevecen görünüşüme karşı bir

çekim hissettiler.


VOGUE: Bugünkü Hwasa düşündüğümden daha sevecen. Senin gibi birinin bile

katlanamadığı bir durum var mı?

HWASA: Sürekli yemekten bahsetmek istemiyorum ama sipariş ettiğim yemeğin geç

gelmesine katlanamıyorum. Çok sinirleniyorum (gülüyor). Çabuk sinirlenen bir tip

değilim ama sabırsızlanınca, bir de boş mideyle yemek sorunları geliyor arkasından.

VOGUE: Yediğin miktara kıyasla fazlasıyla incesin. Doğuştan

mı böyleydin?

HWASA: Stres beni tahmin edemeyeceğiniz kadar etkiliyor.

Çok yiyorum, sonra streslenip endişeleniyorum ve kilo

veriyorum sanırım.


VOGUE: Kendinle alakalı kırmak istediğin bir önyargı var mı?

HWASA: Sanırım şu aralar zaten kırıyorum birçoğunu.

Devamlı olarak. İnsanlar beni görüp “Ne kadar da iyi biriymiş,”

diyorlar. Ki genelde insanlar “iyi biri" olduklarını duymayı

sevmeyebilirler...

VOGUE: Çünkü “itip kakmaya müsait biriymiş, kolay biriymiş”

anlamına da geliyor olabilir.

HWASA: Aynen. Ama duyunca benim çok hoşuma gidiyor.

Günlük hayatımda önyargılarla kısıtlanmamaya çabalıyorum.


VOGUE: Çekimlere hazırlık aşamasındayken, markanın

kaçınmak istediği bir tarz gördük sende. Çift örgü mesela.

HWASA: Niye öyle dediler ki? Benim için fark etmiyor

(gülüyor). Şirin tarzdan pek haz etmiyorum gerçi.


VOGUE: Sahnede birçok şey denedin. Elbette bu konuda bir çekincenin olduğunu

düşünmüyorduk.

HWASA: Göstere göstere şirin olmak vardır ya hani. Kısa tenisçi etekleri giyip dudak

büzersiniz. Hiç sevmiyorum onu. Doğal olarak şirin olabileceğiniz bir durumsa sorun

değil ama son zamanlarda şirinlik hep yapaylıktan sağlanıyor.


VOGUE: Katılıyorum. Video çekiminde rol modelinin Rihanna olduğunu söyledin.

HWASA: Stajyerken şarkılarını dinleyip sahne performanslarını izleyince beni kendime

getiren bir şok hissetmiştim. O günden sonra her hareketine deli olduğumu söylesem abartı olmaz herhalde.

VOGUE: Onda seni bu kadar derinden sarsan şey neydi?

HWASA; Çok yönlülüğü. Çünkü Rihanna normalde kadınlığa bilinir ama sahnede

çok güçlü. Şık tarzıyla günlük tarzı arasında geçişler yapmasının rolü de büyük. Rihanna

gibi her şeyi taşıyabilen biri olmak istiyorum. O yüzden başlarda ona bayağı

öykünmüştüm. Lisedeyken Rihanna saçını kazıtmıştı, ben de aynını yaptım. CEO'yla

başım derde girmişti. Daha bir gün önce saçlarımızı kestirmememizi çıkış yapana kadar

uzatmamızı söylemişti (gülüyor). Ama nasıl desem... O şekliyle onun kadar havalı olacağıma dair özgüvenim tamdı.

VOGUE: Kulağa tam Hwasa tarzı geliyor. Şu sıralar ilgini çeken bir şey var mı?

HWASA: Felsefe. Okul yıllarımda ders çalışmayı hiç beceremezdim.

Şimdi bile felsefenin 'f'sini bilmezdim. Bir gün ilgimi çekmeye başladı

sonra. Geçmişte “Niye kitap okuyayım ki? Ona harcayacağım vakitte

müzik dinlerim.” diye düşünerek kitap yüzü açmazdım. Cahildim. Şu

sıralar okumanın zevkine vardım. Zihninin o basılı sözcükleri emmesi

hissi bana yeni geliyor.


VOGUE: Çekimlerin önemli bir teması da 'çok yönlülük'. Bu

jenerasyonun bireyselliği kucaklayan tarzda bir güzellik anlayışı var.

Hwasa'yı diğerlerinden farklı kılan nedir?

HWASA: Özgüven, tutku, hüzün.


VOGUE: Hüzün mü?

HWASA: Ayrımcılık, taraflılık; önyargı... Bu gibi soyut kavramlar benim

canımı yaktı, bir araya toplanıp hüzün olarak geri döndüler bana. O

hüzün hissi beni olgunlaştırdı.


VOGUE: Gelecekte Hwasa olmanın hayalini kuran Z jenerasyonuna

tavsiyen var mı?

HWASA: Başarısızlıktan korkmayın. İnsanlar beni görüp başarılı

olduğumu düşünebilirler belki ama iş yıllarıma kıyasla çöküşte gibi

hissediyorum. O zamanlar tutkuyla doluydum ve hislerimle hareket

ediyor gibiydim. Şu an mantığımla düşünmeden hareket

edemeyecekmişçesine bir ağırlık taşıyorum, o nedenle pervasızca

davranamıyorum ve tıkandığımı hissettiğim çok oluyor. Demem şu ki:

Hata yapsanız da sorun değil.


- Mamamoo Turkey

31 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page